PENGENALAN

APAKAH KOLOSTRUM?
Susu pertama yang dikeluarkan dalam tempoh 72jam selepas kelahiran. Lima liter pertama kolostrum yang dikeluarkan oleh seekor lembu betina digunakan untuk menyusui anak lembu, manakala bakinya sebanyak 25 liter digunakan untuk penggunaan manusia.

3 FUNGSI UTAMA KOLOSTRUM
Membersih : Meningkatkan rintangan terhadap kuman/patogen, menolong membran usus yang cedera, mengimbangkan flora usus dan membersihkan usus.
Mempercepat pemulihan : Membaik pulih dan membaharui sel badan yang cedera, menggalakkan metabolisma dan mengekalkan kesihatan sel.
Melindung : Mengimbangkan sistem imun dan melindungi badan daripada serangan penyakit dan proses penuaan.


Minuman yang hebat ini sesuai di amalkan pesakit alergi, jangkitan, masalah kulit, darah tinggi, zuriat, angin akhmar, patah tulang, sakit pinggang/sakit belakang, sakit lutut/skait tua, diabetes, kanser, tumor, migrain, asma, jantung, paru-paru, gout, emosi, pendarahan, cedera/luka, insomnia, obesiti, sawan, prostat, masalah tenaga dalaman lelaki, senggugut, hiperaktif, lembam, batu karang, athritis, parkinson, resdung, ulser, nyanyuk, kegagalan buah pinggang


Bukan semua kolostrum sama, ALPHA LIPID LIFELINE mengandungi kolostrum bermutu tinggi, iaitu diambil daripada lembu-lembu di ladang ternakan NewZealand yang bebas daripada hormon, antibiotik dan BSE.


0 comments:

Post a Comment